מה ההבדל בין כירופרקטיקה לאוסטאופתיה

מה ההבדל בין אוסטיאופט לכירופרקט | ד"ר דוד נייס

מדוע אנשים מתבלבלים בין כירופרקטיקה לאוסטאופתיה

תחומי האוסטאופתיה והכירופרקטיקה נחשבים לעתים קרובות כניתנים להחלפה, אך ישנם כמה הבדלים עיקריים המייחדים אותם. שתי הדיסציפלינות מדגישות את תפקידה של מערכת השרירים והשלד בבריאות וברווחה הכללית, והעוסקים בשני התחומים מציעים מגוון טיפולים שמטרתם לשפר את התפקוד ולהקל על הכאב. עם זאת, ההכשרה, הטכניקות והפילוסופיות של אוסטאופתים וכירופרקטים שונים באופן משמעותי. מאמר זה יעמיק בהבחנות בין שני המקצועות הללו, ויספק לך הבנה מקיפה של הגישות שלהם בהתאמה לבריאות.

בין כירופרקטיקה לאוסטיאופתיה - רקעים לחינוך והדרכה

מה זה אוסטאופתיה

אוסטאופתים, או רופאים לרפואה אוסטאופתית (DOs), הם רופאים בעלי רישיון מלא אשר משלימים תואר רפואי בן ארבע שנים, ולאחריו תוכנית התמחות. ההשכלה שלהם מכסה את כל היקף העיסוק הרפואי, כולל לימודי אנטומיה, פיזיולוגיה, פרמקולוגיה ורוטציות קליניות. הכשרה מקיפה זו מאפשרת לאוסטאופתים לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים רפואיים, לרשום תרופות ולבצע ניתוח במידת הצורך. הכשרה אוסטאופתית מדגישה גם את עקרונות הטיפול ההוליסטי, ומעודדת את המתרגלים להתחשב באדם כולו, ולא רק בסימפטומים שלו.

מה זה כירופרקט:

כירופרקטורים מסיימים תוכנית דוקטורט בת ארבע שנים, הכוללת הוראה בכיתה, עבודת מעבדה והתמחות קלינית. בעוד שההשכלה שלהם מכסה גם את האנטומיה, הפיזיולוגיה והדיאגנוסטיקה האנושית, ההתמקדות העיקרית היא בהערכה וטיפול בהפרעות עצב-שריר-שלד. כירופרקטורים אינם מחזיקים בתארים רפואיים, וכתוצאה מכך, הם אינם יכולים לרשום תרופות או לבצע ניתוח. במקום זאת, הם מתמחים בהערכה ובהתאמה של טיפול בעמוד השדרה ומפרקים אחרים לתיקון חוסר איזון מבני ולהחזרת תפקוד תקין.

פילוסופיות וטכניקות טיפול שונות

הגישה האוסטאופתית:

אוסטאופתים משתמשים בגישה הוליסטית לטיפול רפואי, תוך שימת דגש על החיבור בין מערכות הגוף השונות. הם מאמינים שלגוף יש יכולת טבועה לריפוי עצמי, והטיפולים שלהם שואפים לתמוך בתהליך זה. טיפול מניפולטיבי אוסטאופתי (OMT) הוא מרכיב מרכזי בתרגול האוסטאופתי. זה כרוך במגוון של טכניקות מעשיות, כולל מניפולציה של רקמות רכות, גיוס מפרקים ומתיחות, כדי להקל על הכאב, לשפר את הניידות ולהחזיר את התפקוד. אוסטאופתים משתמשים גם בטיפולים רפואיים קונבנציונליים, כגון תרופות, זריקות וניתוחים, בעת הצורך.

גישה כירופרקטית:

הכירופרקט מתמקד בעיקר בקשר בין עמוד השדרה למערכת העצבים. כירופרקטים מאמינים שחוסר יישור בעמוד השדרה, הנקרא תת-לוקסציות, עלול להפריע לתפקוד העצבים ולהוביל לבעיות בריאותיות שונות. כדי לטפל בחוסר האיזון הללו, כירופרקטורים משתמשים בהתאמות של עמוד השדרה, הכוללות הפעלת כוח מבוקר על מפרקים ספציפיים, כדי להחזיר את היישור הנכון ולהקל על הכאב. כירופרקטורים עשויים לשלב גם שיטות אחרות, כגון טיפול ברקמות רכות, אולטרסאונד או גירוי חשמלי, כדי להשלים את ההתאמות שלהם.

היקף עיסוק ומיקוד בטיפול

היקף עיסוק אוסטאופתי:

לאוסטאופתים יש רישיון לעסוק בכל קשת הרפואה, המאפשרת להם לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים. הם עשויים לעבוד במסגרות בריאות שונות, כגון טיפול ראשוני, כירורגיה או תחומים מומחים כמו מיילדות, קרדיולוגיה או נוירולוגיה. אוסטאופתים מטפלים בחולים בכל הגילאים, מתינוקות ועד קשישים, ולרוב מתמקדים בטיפול מונע וקידום בריאות.

היקף העיסוק בכירופרקט:

כירופרקטורים מתמחים באבחון וטיפול בהפרעות נוירו-שריר-שלד, עם דגש מיוחד על בריאות עמוד השדרה. הם בדרך כלל מטפלים במצבים כמו טיפול בכאבי גב, כאבי צוואר, כאבי ראש והפרעות מפרקים, ועשויים גם לספק עצות לגבי יציבה, פעילות גופנית וארגונומיה. כירופרקטורים בדרך כלל עובדים בפרקטיקה פרטית או במסגרות בריאות משולבות, ומשתפים פעולה עם אנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות כדי לספק טיפול מקיף.

כירופרקט או אוסטאופט כל ההבדלים

רגולציה ורישוי בישראל

רגולציה של אוסטאופתיה בישראל:

בישראל מוסדרת האוסטאופתיה על ידי המרשם הישראלי לאוסטאופתים (IRO), שהוא ארגון התנדבותי האחראי על שמירה על סטנדרטים מקצועיים וקידום התפתחות האוסטאופתיה בארץ. כדי להפוך לאוסטאופת רשום בישראל, המתרגלים חייבים להשלים תכנית חינוך אוסטאופתית מאושרת ולעמוד בדרישות ההשכלה המתמשכת שנקבעו על ידי IRO. למרות שאוסטאופתים בישראל אינם מחזיקים באותה רמה של רישיון רפואי כמו רופאים, הם מוכרים כספקי שירותי בריאות משלימים ויכולים לשתף פעולה עם אנשי מקצוע רפואיים אחרים בטיפול בחולים שלהם.

רגולציה כירופרקטית בישראל:

העיסוק בכירופרקטיקה בישראל מוסדר על ידי האגודה הישראלית לכירופרקטיקה (ICS), שהיא ארגון מקצועי התנדבותי האחראי על שמירה על סטנדרטים מקצועיים והבטחת ביטחון הציבור. כדי לעסוק ככירופרקט בישראל, על המתרגלים להשלים תוכנית כירופרקטיקה מוסמכת, לעבור את בחינת המועצה הלאומית לכירופרקטיקה (NBCE) או בחינה מקבילה, ולעמוד בדרישות ההשתלמות שנקבעו על ידי ICS. בדומה לאוסטאופתים, כירופרקטורים בישראל מוכרים כספקי שירותי בריאות משלימים ויכולים לשתף פעולה עם אנשי מקצוע רפואיים אחרים כדי לספק טיפול מקיף.

טבלה הממחישה את כל ההבדלים בין הגישות

אוסטאופת כירופרקט
חינוך תואר רפואי (DO) תואר בכירופרקטיקה (DC)
היקף העיסוק קשת מלאה של רפואה הפרעות נוירו-שריר-שלד
טכניקות טיפול OMT, תרופות, ניתוח (במידת הצורך) התאמות בעמוד השדרה, שיטות אחרות
פילוסופיית טיפול גישה הוליסטית דגש על עמוד השדרה ומערכת העצבים
רישיון ורגולציה (ישראל) המרשם הישראלי לאוסטאופתים (IRO) האגודה הישראלית לכירופרקטיקה (ICS)
מצבי טיפול עיקריים מגוון רחב של מצבים רפואיים כאבי גב, כאבי צוואר, כאבי ראש, הפרעות במפרקים

סיכום ההבדלים בן כירופרקטיקה לאוסטאופטיה והדמיון בין הגישות

בעוד שאוסטאופתים וכירופרקטים חולקים כמה קווי דמיון בהתמקדותם במערכת השרירים והשלד ובשימוש בטכניקות טיפול ידני, הם שונים באופן משמעותי מבחינת השכלה, היקף התרגול והפילוסופיות הטיפוליות. אוסטאופתים הם רופאים בעלי רישיון מלא שיכולים לעסוק בכל הספקטרום של הרפואה, בעוד שכירופרקטורים מתמחים באבחון וטיפול בהפרעות נוירו-שריר-שלד, במיוחד אלה המערבות את עמוד השדרה.

בעת הבחירה בין אוסטאופת לכירופרקט חשוב לקחת בחשבון את הצרכים וההעדפות הספציפיות של המטופל, כמו גם את המומחיות והגישה של המטפל לטיפול. שתי הדיסציפלינות יכולות להציע אפשרויות טיפול יעילות למגוון מצבים, ובמקרים מסוימים, הם עשויים אפילו לעבוד יחד כדי לספק טיפול מקיף ואינטגרטיבי. בסופו של דבר, ההחלטה מסתכמת בצרכיו, מטרותיו והעדפותיו האישיות של הפרט.

אנחנו במכון נייס מטפלים בכירופרקטיקה בשיטות הכי חדשניות ורואים תוצאות בשטח יום יום עם המטופלים שלנו

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית הינו: 035227270

דילוג לתוכן